درب چوبی،درب ورودی،درب اتاق

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب ورودی،درب اتاق

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

  • ۰
  • ۰

چوب بلوط و ساخت انواع درب های چوبی

چوب بلوط یکی از مرغوب ترین چوب ها می باشد که مصرف بسیاری در صنعت و ساختمان سازی دارد به عنوان مثال از این نوع چوب ها برای ساخت انواع درب های چوبی و چوب پنبه استفاده می شود.به دلیل استحکام و مقاوم بودن  چوب بلوط در برابر حشرات ،مناسب ساخت درب abs و درب pvc انواع دیگر درب ها می باشد.

بلوط نام نوعی درخت و میوه آن است که عمری بسیار طولانی قریب به دو هزار سال دارد. چگالی چوب بلوط در حدود ۰٫۷۵ گرم بر سانتی متر مکعب است که سختی و استحکام بسیار بالایی دارد چوب بلوط به دلیل داشتن ماده ای به نام تانن در برابر حشرات و حملات قارچ ها بسیار مقاوم است.

طریقه ساخت چوب پنبه با استفاده از چوب بلوط

چوب پنبه که در واقع پوسته خارجی درخت بلوط است یکی از موارد مصرف این چوب ارزشمند می باشد. طول چوب پنبه بلوط بین ۶ تا ۱۲ متر و قطر آن تا یک متر می رسد. پوست درخت بلوط را وقتی که درخت ۲۰ ساله۰شد می کنند و این عمل غلاوه بر به دست آوردن چوب پنبه، برای درخت هم مفید می باشد. چوب پنبه حاصل آمده برای بار اول، زبر و ناصاف است ولی در مراحل بعدی استخراج چوب پنبه که به فاصله ۹ تا ۱۰۰۰ سال تکرار می شود، هر بار چوب پنبه ظریف تر و مرغوبتری به دست می آید.

پس از پوست کندن چوب پنبه را به مدت چند هفته روی هم انبار می کنند تا خشک و آماده مصرف شود. سپس آن را جوشانده تا نرم شود در نهایت آن را به شکل ورقه های مسطح و هموار برش داده و پهن می کنند تا خشک شود.

کاربردهای چوپ پنبه

دو روش برای استفاده از چوب پنبه وجود دارد، از چوب پنبه سبک برای درب بطری ها، شناورها و وسایل نجات غریق به کار می رود. نوع دیگر، استفاده از چوب پنبه آسیاب شده است که آن را با بعضی مواد چسبنده می پزند. این نوع در پوشش لوله ها، واشر های اتومبیل و کفش سازی به کار می رود.

چوب پنبه از آب سبک تر بوده و آب نمی تواند در بافت های آن نفوذ کند و این موضوع سبب شناور ماندن بر روی آب و فرو نرفتن در آب می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی