درب چوبی،درب ورودی،درب اتاق

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

درب چوبی،درب ورودی،درب اتاق

آشنایی با انواع درب های چوبی،درب های ورودی،درب های اتاق

  • ۰
  • ۰

درب های چوبی روکش شده

روکش‌های چوبی را همچنین می توان با پرسهای نجاری تخت با استفاده از چسب و در دمای ۵۸ درجه سانتیگراد و زمان کمتر از ۲ دقیقه روی سطوح ابزار خورده MDF چسباند.
استفاده از MDF با روکش چوبی در جهان بسیار متداول است. از موارد عمده کاربرد آن در صنایع مبلمان خصوصاً مبلمان سنتی و کلاسیک و نیز طراحی داخلی ساختمانها و منازل و دیوارکوب‌ها و پارتیشن‌های داخلی ساختمان و درب های ساختمانی و درب های ورودی ، درب ضد سرقت با نام درب mdff  است. جالب است بدانید که امروزه حتی برای تهیه انواع روکشهای مصنوعی کهه در ادامه به آن خواهیم پرداخت از نقوش یا به عبارت بهتر از عکس روکشهای چوبی مرغوب چاپ شده روی کاغذ استفاده می‌کنند.

روکش های مصنوعی مورد استفاده

روکش‌های مصنوعی ازلایه‌ها و ورقهای مرکب از موادی نظیر کاغذهای (تزئینی یا غیر تزئینی) ساخته می‌شود که می‌تواند به رزینهای مختلف مانند ملامین فرمالدئید و فنل فرمالدئید آغشته شده باشد. این ورقها ممکن است با لاکهای پوششی مقاوم در برابر عوامل مختلف مانند اکریلیک ،‌PVC و … پوشش داده شود که برای پوشاندن سطوح ورقهای فشرده چوبی مثل MDF ،نئوپان و … بکار می‌روند.

در اینجا به چند نمونه از این نوع روکشها اشاره می کنیم:
ورق‌های کاغذی Paper Foil یا Finish Foil که نام تجاری آن لترون Letron است از جمله روکش های مصنوعی بشمار می روند. لترون نام یکی از تولید کنندگان مشهور این نوع روکش است که امروزه این نوع روکش اغلب با نام این شرکت خوانده می‌شود.
این روکش از یک لایه کاغذ معمولاً تزئینی بصورت ساده یا طرحدار دارای سطحی مات ، برفی یا براق که با رزینهای چون ملامین فرم آلدئید آغشته شده تولید می گردد. وزن مخصوص‌ این روکش‌ها پس از آغشته سازی افزایش می یابد. لترون بصورت ورق در ابعاد مختلف و اکثراً بصورت رول تولید میشود. تمام این نوع روکشها را با استفاده از چسب و پرسهای طبقه‌ای یا پیوسته (رولی ، غلطکی) روی ام دی اف و نئوپان می چسبانند،‌ چسبهای مورد استفاده عبارتند از اوره فرم آلدئید، پلی وینیل استات PVA و غیره.
این روکش های مصنوعی از متداولترین روکشهای تزئینی جایگزین چوب هستند که کیفیت اصلی چوب را دارند و از استحکام بیشتری نیز در مقابل عوارض طبیعی برخوردار می باشند. از مزایای خاص این محصول با صرفه بودن آن خوش رنگ بودن و دوام و تنوع در رنگها و طرحهای آن است طیف رنگی این نوع روکشها از مات تا براق رادر برمیگیرد که انتخاب رنگ برای دکوراسیون را آسانتر می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی